13 april 2011

VECKA 37


Inne i den här magen ligger det en människa och är "redo att födas". Säger barnmorskan. Själv säger jag mest fortfarande LALALALA, det tror jag när jag märker det. Men ungen har i alla fall enligt uppgift lydigt lagt sig åt rätt håll, fixerat sig fast där och sjunkit ner lite lagom mycket och bara ÄR KLAR. Overkligt. Men coolt!

Beräknat födelsedatum är den 3 maj, men det vet vi ju alla att bebisar är lite so-so när det kommer till tidspassning. Jag tror den kommer bli försenad, men det är ju bara jag. Ni kanske tror annat.

Således: När föds den? Kille eller tjej? Och kommer han/hon att sova ordentligt på nätterna?

Man undrar ju.

22 kommentarer:

stina sa...

Jag tror det är en tjej som föds 30 april! Kommer sova som en liten ängel hela nätterna från start. Jorå.

Jenny S sa...

Jag tror det är en kille som föds 24 april!

Det där med sovandet låter jag nog vara osagt..

Anonym sa...

jättefina magen! så häftigt att bebis faktiskt är färdigbakad vid det här laget... :)

Linda sa...

Kille, långfredagen! Den 22 April med andra ord.

Linda sa...

Sova? Njae..

Jag sa...

Klart att HON kommer den 3:e maj! Världens bästa födelsedag =) Dessutom kommer hon ju naturligtvis att sova minst 5 timmar/natt från första stund ;)

A sa...

En kille den femte maj klockan 14:30. Sover bra på nätterna först, sen får han en svacka och har en skrikigare period, men skärper till sig vid 3 månader och är värsta guldgossen efter det! Ni döper honom till Bruno.

Men det var bara en gissning, förstås!

Malin sa...

Vilken fin mage! Kille tror jag! :) tror han kommer ganska nära utsatt tid, kanske någon dag för tidigt. :) sömnen vågar jag inte sia om, i början sover de ju jämt! :)

EmmaK sa...

Jag tror en flicka som föds den fjärde maj och som sover hela nätterna från ett par veckors ålder. Jomenvisst.

Linda sa...

Lisa! På allvar! Du har JEANS på dig! I vecka friggin' 37! Då får man inte säga att man inte kommer i kläder längre, sådeså.
Finfin mage också. Och jag är inte Saida på något sätt så jag GISSAR friskt: flicka, 6 maj. Maj...himla göllit namn också.

Projektgruppen sa...

En pöjk, den 7 maj.

Ida sa...

Den 3 maj 1980 skulle min lillebror födas, men så blev det inte. I stället kom han den 1 maj. Jag tror att det blir samma för Rufus: en lillebror kommer den 1 maj. Himla fin fölsedag faktiskt. Nästan alltid sol och alla flaggar!

Nils L sa...

Jag tror att det blir en liten Blanka.

Jo sa...

Flicka - tvärsäker. Det andra har jag ingen aning om, men hon kommer nog ganska nära utsatt dag, give or take 4 days. Tycker hon ska heta Joplin.

msn00b sa...

Tjej! Och jag tror den kanske kommer lite tidigt. Men det är inte baserat på något annat än att jag tror att jag har en liten tjeja i magen och att jag tänker mig att du gick över tiden med Rufus så nu kanske du får en överraskning åt andra hållet :)

prylpinglan sa...

en kille! 2 maj!

Caroline sa...

Jag tror det är en kille som föds den 29 april. Sovandet tror jag kommer gå som en dans =)

yllet sa...

Tjej, 12:e.

Anonym sa...

Det blir en tjej som kommer att sova precis så mycket som hon vill... Den 24e kommer hon!

josefin ö sa...

jag trodde först flicka men sen ser jag på din mage att du har en sträng ovanför naveln och då måste det ju bara vara en pojke! haha! ja det har iallafall stämt på mina tre! datum 15 maj. sover gör han.
kram på dig!

dee sa...

Flicka som kommer 29 april. :)

Anonym sa...

Jag tror på en liten majblomma, som min farmor alltid kallade mig som också är född den 1 maj. Fin dag, alla är glada, alla är lediga och hela världen ler.

Lycka till!