24 mars 2011

SVULLEN HÄR SVULLEN DÄR

Jag vet inte om det är för att jag faktiskt är förkyld (är jag faktiskt förkyld?) och för att jag stått upp i en massa klassrum och haft föreläsningar i två dagar, eller om det är för att jag är gravid. Men jag börjar känna mig lite härligt svullen, plötsligt. I näsan (hej på dig, konstant nästäppa!). Och i fötterna (hej på dig, trånga skor!).

Svullen = inte min favoritkänsla i livet. Men jag antar att det var en tidsfråga.

På omfödersketräffen som jag var på för några veckor skulle förresten alla presentera sig lite snabbt. Det lät lite som ett AA-möte, fast för nässpray.

"Hej, jag heter Johanna, och jag missbrukar Otrivin."
"HEJ JOHANNA!"

Jag känner mig som en mycket stark människa som stått emot nässpraysträsket fram till nu. Jag menar, nu är det ju bara typ 40 dagar kvar på bebisräknaren. Det är väl ungefär samma tidsrymd som läkemedelsföretagen menar när de skriver "använd högst 10 dagar i följd" på nässpraysförpackningen?

Tänkte väl.

4 kommentarer:

Sara sa...

Ååå, gud, det känns skönt att vi åtminstone är flera med klumpfötter. Jag är i vecka 30 nu och FASAR för vattenansamlingen som säkerligen kommer ta över mina ben snart. Såhär läcker var jag sist:
http://sssarasss.blogspot.com/2008/03/morgonblaj.html

Har inga tips förutom de klassiska: stödstrumpor, högläge osv.

Anonym sa...

OM du faller för nässprayslängtan så ta Renässans (den blå flaskan). Hjälper och är INTE beroendeframkallande (då det bara är saltlösning). Har räddat mitt liv båda graviditeterna... Jag har ju dessutom den lilla trevliga egenheten att jag kräks när jag blir täppt i näsan...

Hanna W sa...

Vill tipsa om Renässans Plus (röd flaska). Det är lite mer drag i den (3.5% koksalt istället för 0.9% (?) i den blåa..).

Den ger enligt apoteket inga bieffekter och är inte heller vanebildande.

Rekommenderas vidare av apoteket att användas vid graviditet, förkylning eller allergi.

Mari sa...

Jag säger som ala andra; använder du rent saltvatten kan du köra på hur mycket du vill. En spännande upplevelse är annars nässköljning. ;)

Jag varvar Renässans och Nozoil, då blir det inte så uttorkat heller. Eller så har man lite mandel/sesamolja i vattnet i nässköljningen.