18 mars 2011

OM DET HÄR MED KLÄDER

Igår var jag på stan och provade lite kläder.
*infoga gärna alla världens svordomar här*
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ VÄRLDEN? VA?
Det finns ju ingenting man kan ha på sig när man har en tjockmage som ser normalt ut!
Världen bara: Jo, storblommiga tunikor! Eller skitfula jeans med praktiska fickor överallt! Eller töntskjortor! Eller å, jag vet! Snickarbyxor!
Blir så himla less.
Vill inte köpa fula kläder.
Får inte på mig snygga kläder.
Måste ha linne + kofta alla dagar.
BUHU BUHU BUHU.

9 kommentarer:

Anna sa...

Jag vet! Och sen när man inte är tjock längre hänger det skitsnygga mammakläder ÖVERALLT! Och fortfarande ett halvår efter att ungen kommit ut springer man omkring med värsta hängmagen som gör att man inte kan ha något snyggt på sig. Blä.
Å andra sidan. Då och då är man riktigt bystig.

Pyssla sa...

Minns att du gav dig på ett gult lapptäcke för ett tag sedan (är det klart förresten?) och då kanske du vågar prova att fixa till dina egna byxor från ett par vanliga?

http://grosgrainfabulous.blogspot.com/2009/09/maternity-pants-tutorial.html

Pyssla sa...

För att göra det ännu lättare, använd ett vanligt tajt linne för delen som går upp över magen, sy fast det upp och ner så slipper du t.o.m. fålla!!!

labolina sa...

Och jag hade tänkt förslå några bra webb-butiker men när jag gjorde en snabbkoll i deras sortiment hittade jag inte särskilt mycket kul. Tror det finns en affär för begagnade mammakläder på Kungsholmen. De kanske har något? Jag gick själv omkring i vanliga klänningar i empirmodell och gravidleggings och kände mig mest ful.
Fast finns det inte ganska mycket tröjor i modeller som funkar även på gravida bland vanliga kläder nu? Jag hittade en trikåkjol på Indiska med en bred mudd upptill som jag använde mycket (och fortfarande använder trots att jag gått ner alla gravidkilona). Tror att de fortfarande säljer den.

Linda sa...

Polarn och pyret brukar ju ha fina koftor och h&m schyssta linnén. De hade de det iallafall våren 2009 när jag var på tjocken!

msn00b sa...

Gina tricot har extremt långa linnen som funkar och angående koftor så finns det en hel del snyggt på asos.com :)

Alice sa...

Internet, Lisa! Internet!

Och kläder från vanlig avdelning, jag köper en massa klänningar från vanliga avdelningar.

Håller med dig att många gravidkläder är fula. Jag letar efter en fin kjol men det finns endast de där jeanskjolar. Tar man på sig en sådan och en randig tröja då har man graviduniformen på sig Blääää

annapanna sa...

När jag var gravid för ganska många år sen fanns det bara kläder i bleka pasteller. Alla byxor hade hängslen och tröjorna stora kragar med runda snibbar. Vem fan designar mammakläder? Och varför tror dessa onda människor att man får dålig smak i samma sekund som man blir på smällen?

Linn sa...

Snälla köp snickarbyxor. Eller prova ett par och fota för bloggen? pretty plz?