15 mars 2011

VECKA 33

Har precis varit hos barnmorskan och bokat in mina sista tre besök innan beräknat bebisdatum. HOLY SHIT, tre besök? Det måste ju betyda att det inte är så himla extremlänge kvar innan bebis, antar jag. Kanske borde börja tänka på det där snart? Förlossning och sådant, menar jag. Jepp, borde jag nog. Skriver upp det på att-göra-listan, så får vi se vad som händer.

(Förmodligen: Ingenting.)

Den där att-göra-listan börjar bli rätt full med saker, annars. Den innehåller ohemula mängder grejer som jag av outgrundlig anledning fått för mig MÅSTE BLI KLARA innan bebisen kommer. Man kan tycka att jag borde fattat den här gången att bebis inte nödvändigtvis = total handlingsförlamning och noll chanser till att någonsin göra något igen. Att man till exempel kan "äta brunch", "göra müsli", "tapetsera", "tvätta" och "sitta på balkongen" även med bebis i huset. Men har jag fattat det? Nejdå. Tänker mig bebisdatumet som absolut deadline för allt istället. Så himla smart, jag.

Inga kommentarer: