15 mars 2011

GRAVIDITETEN HITTILLS I SIFFROR

Antal veckor avklarade: 32 + 6.
Antal kilon påfläskade: 6.
Antal halsbrännetabletter uppätna: 260.
Antal flaskor flytande halsbränneäckelmedicin uppdruckna: 2.
Antal skostorlekar fötterna ökat än så länge: 0. (VICTORY!)
Antal gravidkläder inhandlade: 1 par byxor.
Antal bebissaker inhandlade: 3 klädesplagg.
Antal namnförslag på barnet: 2
Antal råa morötter jag känner ett behov av att äta varje dag: 2-5 (Guds godaste grönsak!)
Antal gånger min barnmorska frågat mig om jag verkligen kommer ihåg att äta mina järntabletter: 1000000.
Antal gånger jag svarat "jaha då!": 1000000.
Antal gånger jag egentligen menat "vid sporadiska tillfällen i alla fall": 1000000.
Antal gånger jag gnällt på hur jobbigt det är att ta på sig skorna: Oräkneligt, my friends. Oräkneligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

mm, det där med järntabeletterna. inte lätt att komma ihåg. jag har varit ärlig och sagt att det blivit väldigt sporadiskt. vilket min barnmorska tog som: "men då äter du ju dem i alla fall...? så bra!". det går att höra vad man vill höra... :)

Christine sa...

Åh, jag vill höra namnförslagen! Jag ÄLSKAR namnaet Rufus!

i min lilla lilla värld sa...

6 kilo? Inte så farligt. Ang det där med tabletterna. Jag kan bara inte ta dem. Min mage blir totalförstoppad. Jag dricker blutsaft och äter apelsiner (c-vitamin fångar upp järn)

Brave New Life sa...

Fixade heller inte att ta järntabletter. Men som alla säger; bebisen tar vad den behöver så det är bara en själv som lider. Så jag fick järnbrist efter förlossningen men det var det värt för att kunna ha en fungerande mage :)

Anonym sa...

Järntabletterna är jättesvåra! Jag tar Fexim en brustablett som man ska ta två timmar efter måltid och två timmar innan. Det går ju inte! Jag har en lucka på förmiddagarna då jag inte äter på nästan fyra timmar. Men att pricka in det då... Men fexim är bra för magen!

/ Helena

Eleonore sa...

Oj bara 6 kilos viktuppång är ju bra jobbat :D