21 januari 2009

ACTION!

Tolv dagar senare än beräknat sitter jag äntligen här i soffan med mina efterlängtade och eh... så lagom härliga värkar. Jag roar mig med att ge mig själv elektriska stötar med en tens-apparat. Det är kul. Snart ska jag gå över på det där med sittandet i duschen. Ska också bli kul.

Resten av processen: Försöka nästla mig in på ett fullbelagt SöS (har redan fått åka en vända till Karolinska när vattnet gick för att SöS var fullt), vrida mig i dödsplågor och krysta fram själva bebisen under skrik och gråt och tandagnisslan ska kanske inte bli exakt lika kul. Men ändå: Ganska peppad.

Själva bebisen känns liksom som en ganska bra morot i sammanhanget.

20 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ......

YES!!!!!

Fan, nu kan jag nog inte gå till jobbet, måste vara hemma och sympatikrysta!

Lycka till!

Anonym sa...

Ooooh så spännande! Onlineförlossning! Som det brukar heta på ett kattforum nära mig. ;)

Lycka till!

30-nånting sa...

Hurra! Jag håller tummarna. Lycka till. Jag längtar tills vi får veta vem Turtle är.

Millan sa...

Jaaaaaa, ääääääääntligen!

Jag håller alla mina tummar för er idag!

Carin sa...

Tumhåller lite här också!

Karin sa...

Håller tummarna också, kämpa på! Och ja, den där bebisen som kommer ut är en bra morot, har hört väldigt få som säger att deras barn inte var värd eventuell (mowahaha) smärta!

Anonym sa...

Tjohoo! Härligt! Nu ska vi, och framför allt jag få en bebis att leka med. Puss på dig!

Jessica sa...

dumma sös, fattar de inte att turtle går före i kön!? lycka till nu, o jag säger bara en sak;epidural!! do it!

emve sa...

Lycka till!!!!! Hur spännande som helst!

Johanna sa...

Åh vad härligt att det äntligen kommit igång! Nu är det bara att hänga med på åkturen! Lycka till! Kram, Johanna!

Josefin sa...

Fina Lisa,
sitter här med gåshud.
lyckokramar från mig

Anonym sa...

Lycka till, följer uppdateringen med spänning!

Johanna sa...

JAAAAAAA! Åh, så spännande! jag är nästan lite avis!

Anonym sa...

Jag är också grymt avis! Grr. Sjukt spännande, tänk om man kunde uppdatera från förlossningssängen ändå :) KRAM!

yllet sa...

Oh vad spännande detta är! Och man kunde ju tro att som rutad 2barnsmor borde jag veta bättre än att sitta här och f5:a hela dagen men nej då. Jag sitter troget här. Och där. :)

Anonym sa...

Grymt coolt!
Lycka till!!

Asplövspuls sa...

HURRA, åh så spännande!!!! dags att krypa fram ur skalet lilla turtle! hehe..

Anonym sa...

ÅÅHH vad spännande det är!!! Hoppas att allt går bra och att det inte gör hur fruktansvärt ont som helst. Heja Lisa och turtle!!!
Kram

Anonym sa...

Spännande, lycka till!

Anonym sa...

Finally!! Som vi har väntat :)