4 januari 2009

BLIR DET NÅN ÄNDRING SÄGER JAG TILL

Nu börjar telefonsamtalen och sms:en trilla in med allt jämnare mellanrum. Ungefär tusen gånger om dagen svarar jag nej, nej, ja då på följande frågor:

NÅGON BEBIS ÄNNU?
ÄR DU PÅ BB?
MÅR NI BRA?

Å ena sidan: Det är väldigt, väldigt fint att folk hör av sig. Det är det verkligen.
Å andra sidan: Jag kommer få förslitningsskador och frossbrytningar av allt smsande snart.

För eh, det kan ta tre veckor till det här, gott folk. Chill, för bövelen! Chill!
Det är inte så att jag kommer glömma tala om för er när bebisen har kommit direkt.
Tro mig, ni har att göra med en internetberoende bloggfanatiker här. Överst på listan över saker som ska packas i BB-väskan står dator och trådlöst bredband, typ. Sedan följer mobil, mobilladdare, kamera, kameraladdare och kamerasladd tätt därpå. Jag kommer behöva ha en liten extra minibuss med mig till BB för alla tekniska prylar, bara. Och ni, ni kommer vara så trötta på mitt bebisrapporterande att ni vill döda mig innan jag är klar.
Så, lugn och fin nu. Andas.
Jag säger till, okej?

5 kommentarer:

Minna sa...

När jag hade gått några dagar över tiden slutade jag svara i telefon.
Jag låg på sängen på sidan och stirrade in i väggen, grät och tänkte: "den kommer aldrig ut. aldrig."

Jessica sa...

jag har snart gått en vecka över tiden o håller också på o bli skogstokig på alla sms o samtal, även om jag också känner som du, det är mäkta fint att alla bryr sig så mycket.

Anonym sa...

bra att du säger till för jag har varit bra nära att ringa och skicka sms ca 1000 ggr. nu behöver jag bara kolla bloggen si så där 1 gång i kvarten (och tro mig det är fullt möjligt för jag sitter klistrad vid datorn och skriver xjobb). passar på att säga: jag tänker på dig, så slipper du iaf ett sms! kram!

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig, föräldrar väljer hela tiden, kött är ju också ett val! Att Ruto ska gå på förskola känns bara så avlägset att vi knappt kan föreställa oss det, ännu mindre vad hon ska äta när hon är där. Vad jag inte vill är att hon ska känna att kött är "förbjudet", för sånt tror jag inte på. Förbud har ju en förmåga att skapa stora "ha-begär".

När jag gick över tiden låg jag bara hemma, grinade och slängde telefonen i väggen så fort den ringde. Stabil.

Anonym sa...

Du måste vänta ett par dagar till för jag är sjukt nyfiken på vad som kommer att hända med babyastrology-bebisen om du går över tiden. Står det minus 1 dag eller + 1 dag eller ingenting eller typ "should be out now" eller något sånt. Ohyggligt spännande!