5 januari 2009

GRÄNSEN

Och där! någonstans tror jag att jag slutligen passerade gränsen.
Nu är jag trött på det här med att vara gravid.

Det enda mitt liv går ut på för tillfället är att vara konstant täppt i näsan, ha konstant ont i ryggen, frätas sönder inifrån av halsbränna, förfasas över mina svullna fötter, inte kunna gå ordentligt, absolut inte kunna sova ordentligt och eh... jag vet inte om det märks men: absolut inte kunna hålla humöret på topp heller.

Komsi, komsi bebis!
Jag lovar - det är festligare utanför livmodern än inuti.
Rymligare också.

2 kommentarer:

Asplövspuls sa...

åh, hittade din blogg för jättelängesedan, när du precis outade din graviditet och nu hittade jag tillbaka! min kille frågade precis vad jag sitter och fnissar åt och det är ju dina texter, du skriver roligt och fint och grattis till bebisen som kommer snart! ska lägga till bloggen bland mina favoriter!

Anonym sa...

Åh. Hittade av okänd anledning in här först idag och har skrattat och läst och skrattat igen ända från början. Ska ta tag i din andra blogg nu - sova kan man ju göra en annan gång... Lycka till med utdrivningen!